fbpx

artificial intelligence & computer graphics

AI in computergraphics

De kwestie van kunstmatige intelligentie voor computergraphics is zo belangrijk dat sinds 1994, voor het eerst na 2 jaar en elk jaar sinds 2002, de Europese conferentie “3IA International Conference on Computer Graphics and Artificial Intelligence” wordt gehouden. Voorbeeldonderwerpen:

kunstmatige-intelligentietechnieken bij het modelleren van scènes, declaratieve technieken bij het modelleren van scènes,
kunstmatige-intelligentietechnieken bij weergave, gedrags animatie intelligente visualisatie.

Voorbeelden van het gebruik van kunstmatige intelligentie in computergraphics

1. Intelligente organisatie van de scène en het instellen van het camerastandpunt op de scène.
Dit is een zeer complexe kwestie die ooit schilder- en regiegenie van de schilderkunst vereist (het perspectiefprobleem), en nu talent en ervaring van de ontwerper vereist. Zelfs in het geval van briljante regisseurs leidt dit probleem tot een proces van herhaalde opname van de scène, vanwege tekortkomingen op de scène of een slechte locatie van de camera.

2. Object automatisch corrigeren tijdens bewerken.
Om latere problemen met de weergave en paradoxen te voorkomen, moet u het foutenobject identificeren en corrigeren. U moet zich echter afvragen wat er mis is en wat rationele activiteit is. Om het beeld te verbeteren, introduceren we vaak opzettelijk fouten in logica en paradoxen om de geest en verbeeldingskracht van de kijker te stimuleren.

Om van een foto een kunstwerk te maken, maakt Studio Pijlman gebruik van AI Software. Zo kunnen we van een foto een tekening maken, maar ook een schilderij.
De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Studio Pijlman We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications